Starbucks gaat op 25 plaatsen in de VS bier en wijn verkopen. Ook kun je er
een schotel met fruit en kaas of een focaccia met olijfolie kopen. Dat heeft
het bedrijf maandag 23 januari bekendgemaakt.

De beslissing volgt na een experiment in zes steden in de staat Oregon. Starbucks
wil in feite de omgekeerde beweging maken die McDonald’s eerder inzette: de
hamburgerketen slaagde erin meer bezoekers te trekken door ontbijt aan te
bieden.

Starbucks wil meer omzet in de middag- en avonduren, schrijft persbureau Bloomberg.
Een biertje kost in de VS 5 dollar (3,85 euro), een glas wijn 7 tot 9
dollar.

Grotere vestigingen
Starbucks gaat de uitbreiding van het experiment doorvoeren in nieuwe
vestigingen die groter zijn dan de gemiddelde vestiging. In de VS heeft het
bedrijf 10.700 zaken.

Sinds oprichter Howard Schultz terugkeerde aan de top van het bedrijf in 2008
gaat het weer crescendo met de koffieketen. De omzet steeg de afgelopen twee
jaar met 20 procent en de winst verdrievoudigde. En op de beurs doet
Starbucks relatief goed vergeleken met andere fastfoodbedrijven.

Afgelopen november nam Starbucks een een Californische sapjesmaker over voor
30 miljoen dollar, ook een signaal dat Starbucks verder wil kijken dan
koffie.

Lees ook:

Starbucks: 'Koffietekort dreigt door opwarming aarde'

Starbucks berispt: nazaat Chinese rechter boos over mok

Starbucks Frapppuccino kan 90 procent goedkoper

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl